Nastavna oblast / područje: Strpljivost kao vrlina
Nastavna jedinica: Allah iskušava one koje voli
Tip nastavnog časa: Obrada novog gradiva
Oblici rada: Frontalni, grupni I
individualni.
Nastavne metode: Verbalne metode; usmeno izlaganje
(monološka),razgovor I diskusija (dijaloška), rad na tekstu (tekst metoda),
vizuelne metode, demonstarcija, samostalni radovi učenika.
Nastavna sredstva i
pomagala: Osnovna nastavna sredstva, auditivna; živa riječ nastavnika i
učenika, tekstualna; udžbenik, knjiga, video zapis,laptop, projektor, tabla, A4
papiri, magneti, markeri i samoljepljivi
stikeri.
Međupredmetna korelacija: Bosanski jezik, geografija
i muzička kultura.
Lokacija rada: U školi, učionica.
Plan table: Napisati
bismilu na arapskom jeziku,naslov na vrhu ALLAH
ISKUŠAVA ONE KOJE VOLI, datum. Samostalni radovi učenika na A4 papirima,
pričvršćeni magnetima.
Datum realizacije: 20.12.2012.
Literatura:
Emina Grabus i Muamera Bašić, Vjeronauka, udžbenik za šesti razred osnovne
škole, El-Kalem, 2009., Kur'an s prijevodom, preveo Besim Korkut I internet.
Cilj i zadaci nastavnog
časa:
CILJ: Pomoći učenicima da shvate zbog ćega Allah iskušava
ljude, Njegovu ljubav prema svojim stvorenjima ali I opravdanost iskušenja.Potaknuti
učenike na razmišljanje zašto se strpljivost ogleda pri prvom udarcu, te da je
strpljivost vrlina koja je ključ uspjeha na ovom ali I budućem svijetu. Na
primjeru iz života o Ejjubu a.s. pomoći da shvate smisao iskušenja.
ZADACI:
Obrazovni: Upoznavanje
učenika sa islamskim stavom o strpljivosti. Stjecanje znanja o kur”anskim
porukama I Poslanikovim savjetima koji govore o strpljivosti. Razumijevanje I
upotreba pojmova strpljivost-sabur kroz tekst iz udžbenika.
Funkcionalni: Razvijanje psihofizičkih
osobina i sposobnosti: perceptivnih (senzornih, uočavanje i prepoznavanje),
mentalnih (intelektualnih, pamćenje i reprodukcija naučenog) i komunikativnih
(izražajnih, bogaćenje učeničkog vokabulara-rječnika). Pospješivanje i
unapređenje analitičkog, kritičkog, uzročno-posljedičnog i sintetičkog
mišljenja, kooperativnosti, kreativnosti i originalnosti kroz timske oblike rada,
multimedijalne sadržaje, motivacija i pobuđivanje pažnje, radoznalosti i
interesa putem zadataka interesantnog i kreativnog karaktera.
Odgojni: Izgrađivanje
I njegovanje pozitivnih osobina, te
poticaj na ljubav I zahvaljivanje Allahu Uzvišenom. Izgrađivanje uvjerenja da
je strpljivost vrlina koja je spas na oba svijeta.Formiranje i razvoj emocija, osjećanja, interesa, temperamenta,
karaktera i sl.
Formiranje i razvoj osjećaja za rad,
red i disciplinu, za harmoniju kao i smisla za lijepo i njegovanje lijepog.
ARTIKULACIJA ČASA
Uvodni dio (5')
FRONTALNI OBLIK RADA
Emocionalna i psihološka
priprema za čas i intrigiranje svijesti učenika.
Nastavnik će uz osmijeh
poselamiti učenike, kao I goste. Učenicima objasniti zašto su gosti na času.
Zatim će, na zahtjev nastavnika, neko od učenika proučiti suru Asr I prevod, te
kroz razgovor sa učenicima skrenuti pažnju na jednu vrlinu(sabur) o kojoj
Uzvišeni Allah govori u ovoj suri. Nastavnik prepušta učenicima da sami
anticipiraju, predvide današnju nastavnu jedinicu.
“ Tako mi vremena, čovjek doista gubi, samo ne oni koji vjeruju I dobra
djela čine I koji jedni drugima preporučuju istinu I koji jedni drugima
preporučuju strpljenje.” Asr,1-3.
Objašnjenje cilja lekcije; Allah
iskušava one koje voli, Njegovu ljubav prema svojim stvorenjima ali I opravdanost iskušenja.
Najava i zapis nastavne
jedinice na tabli, iznad naslova napisati bismilu na arapskom jeziku,na desnoj
strani u vrhu datum. Učenici, također, zapisuju naslov u svoje sveske.
Nastavnik će nalijepiti A4
papir na tabli sa početnim slovom S na kojem je ispisan ajet sa I hadis koji
govore o strpljivosti.
S
“ Oni koji su izdrzljivi u neimaštini, I u bolesti, I u boju
ljutom. Oni su iskreni vjernici I oni se Allaha boje I ružnih postupaka klone.”
Bekare,177.
“ Kada Allah zavoli svoga roba, On mu dadne neku kušnju da bi iskušao
njegovu pokornost I pobožnost.” (hadis)
Glavni dio (30')
GRUPNI OBLIK RADA
Učenici su prethodno raspoređeni
u četiri grupe. Grupe su imenovane velikim slovima A,B,U,R. Prije izrade
nastavnik objašnjava učenicima osnovne principe i pravila za rad u grupi.
(Uključenost i neophodan doprinos svih učenika, saradnja, tiha komunikacija,
određivanje zaduženja; vođa grupe, izvještač, kontrolor discipline i
raspoloživog vremena).
Zatim će podijeliti za
svaku grupu papire A4 formata, napisani I objašnjeni zadaci, upustvo za rad I
potreban pribor.
Tokom izrade zadataka
nastavnik može pustiti tihu, relaksirajuću ilahiju u pozadini.
Nastavnik kontinuirano
prati i kontroliše rad učenika, ohrabruje ih i pomaže im davajući eventualne
sugestije i smjernice.
Zadaci
u grupama:
A
Na str.52. pronadji odgovore na
pitanja:
1.
Šta je strpljivost ?
2.
U čemu čovjek može
pokazivati strpljivost I objasni jednu situaciju?
3.
Kada naiđemo na teška
iskušenja kojeg Božijeg poslanika se trebamo sjetiti ?
B
Koje blagodati su date Ejjubu a.s. ?
- prepisati tekst koji govori o tome na
str. 48.
Navedi jedan ajet koji govori o strpljivosti.
U
Na koji način I čme je Allah uzvišeni
iskušao Ejjuba a.s.? – prepisati tekst koji govori o tome na str.48.
Navedi jedan hadis koji govori o
strpljivosti.
R
Pročitaj tekst iz udzbenika pod
naslovom “ Strpljivost kao vrlina”, na str. 48.-49- I izdvoji pouke iz života
Ejjuba a. s
Napiši nekoliko stihova o
strpljivosti.
Nakon isteka vremena predviđenog za ovaj dio
časa,tj. za rad u grupama I izrade svojih zadataka, nastavnik sugeriše
učenicima da ostave olovke I papir, da se naslone I pažljivo slušaju izlaganje
grupa. Svaka grupa ima svog izvještača koji će da prezentira rad svoje grupe.
Na kraju izlaganja nastavnik postavlja pitanja za sve učenike podstičući ih na
interakciju I kako bi utvrdio stepen usvojenosti nastavnog gradiva.
Nastavnik će nastojati da,
usmjeravajući i pospješujući interakciju i diskusiju, upućuje pozitivne
komentare i pohvale svim učenicima.
Završni dio (8')
INDIVIDUALNI OBLIK
RADA
Učenici će, na kraju, u svoje
sveske, pokušati odgovoriti na sljedeća pitanja prikazana preko projektora:
Šta sam naučio - ponovio o
temi današnje nastavne jedinice?
Moj odnos prema strpljivosti-kako I zbog
čega?
Slijedi komentar
nastavnika. Ponoviti cilj i temeljnu poruku časa:
Allah iskušava one koje voli, Njegovu ljubav prema svojim stvorenjima ali I opravdanost iskušenja.
Učenici će pogledati video spot
na projektoru “Strpljivost” – koji će biti ujedno I zadatak za zadaču - Kako bih ja postupio/la u sličnoj situaciji?
Mišljenje o današnjem času,
šta mi se posebno svidjelo? (Odgovor na ovo pitanje učenici pišu na ponuđeni
stiker i po izlasku, lijepe ga na vrata učionice).
Vrednovati učenike.
Na kraju, poselamiti i
pohvaliti sve učenike i izraziti zahvalnost na pažnji i saradnji.
Ukoliko
iz tehničkih razloga uptreba laptopa I projektora ne bude realizovana slijedit
će razgovor uz pitanja:
1.
S
čime se povezuje strpljivost?
2.
Da
li je strpljivost osobina s kojom se rađamo ?
3.
Da
li plačem u bolesti ?
Nema komentara:
Objavi komentar